Formulir Kontak

Nama

Email *

Pesan *

Cari Blog Ini

Kdn Fc Pinjam Ssi Jadi Lokasi Tuan Rumah Menentang Jdt

KDN FC Pinjam Stadium Sultan Ibrahim Sebagai Lokasi Tuan Rumah Lawan JDT

Kelab Liga Premier Singapura Itu Akan Bermain Di Stadium Mewah Johor Bahru Itu Pada 17 Ogos Nanti

SINGAPURA: Kelab Liga Premier Singapura, KDN FC, akan menggunakan Stadium Sultan Ibrahim di Iskandar Puteri, Johor Bahru sebagai lokasi tuan rumah menentang Johor Darul Ta'zim (JDT) pada aksi suku akhir pertama Piala Malaysia, 17 Ogos ini.

Pengurus KDN, Kadir Yahaya, berkata pihaknya terpaksa memindahkan lokasi perlawanan dari Stadium Nasional di Kallang ke stadium baharu JDT atas faktor penjadualan perlawanan yang bertindih.

Pada tarikh tersebut, Stadium Nasional sudah ditempah untuk perlawanan Liga Perdana antara Albirex Niigata (Singapura) menentang Geylang International.

Penggunaan Stadium Sultan Ibrahim mendapat persetujuan daripada Persatuan Bolasepak Malaysia (FAM) dan Liga Bolasepak Malaysia (MFL).

Perlawanan Sulit Menentang Pasukan Juara Liga Malaysia Yang Berpengalaman

Kadir berkata, KDN menyedari cabaran yang bakal dihadapi apabila berdepan JDT yang merupakan pasukan juara Liga Malaysia sebanyak lapan kali dan berpengalaman luas dalam saingan Piala Malaysia.

Beliau berkata, KDN akan cuba memanfaatkan kelebihan bermain di laman sendiri dan berharap dapat memberikan saingan sengit kepada JDT.

KDN mara ke suku akhir Piala Malaysia selepas menewaskan Kelantan FC 3-1 dalam aksi timbal balik pusingan 16 terbaik, Rabu lalu.


Komentar